بهترین گزینه برای انتقال پایتخت استان زنجان است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 206
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
علیمردانی:

بهترین گزینه برای انتقال پایتخت استان زنجان است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به مشخص شدن شهرهای نامزد برای پایتخت‌اداری، گفت: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پایتخت سیاسی - اداری کشور باید از تهران منتقل شود وگزینه‌ای پیشنهادی ما برای انتقال پایتخت، استان زنجان است.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به مشخص شدن شهرهای نامزد برای پایتخت‌اداری، تصریح کرد: چند سالی هست که موضوع انتقال پایتخت به اشکال مختلف مطرح و در کنار آن طرح هایی نیز اجرا می شود که انتقال کارمندان از پایتخت یکی از این نمونه‌هاست که البته به نتایجی که پیش بینی شده، هنوز نرسیده است.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم موفقیت اجرای طرح انتقال کارمندان، ادامه داد: درست است که تهران مشکلات بی‌شماری مانند جمعیت زیاد، ترافیک، آلودگی هوا دارد اما  برخی از کارشناسان شرایط زندگی در تهران مناسب‌تر می‌دانند و به همین دلایل این مساله مخالفان و موافقانی را به خود اختصاص داده است.

وی به دلایل شکست این طرح در گذشته اشاره کرد و افزود: دولت به‌طورناگهانی و  بدون نگاه کارشناسی، اعلام کرده که انتقال کارمندان دولت از وزارتخانه‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت و در همین راستا در ابتدا قرار شد وزارتخانه‌ها از پایتخت منتقل شوند و به مناطق مربوط به حوزه تخصصی خود بروند اما این کار نیز جزء در برخی موارد به‌طور مقطعی انجام نشد.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: با این دید، اساسا انتقال وزاتخانه‌ها نیز امکان پذیر نبود زیرا دولت نمی‌توانست نظارت مستقیمی بر روی عملکرد افراد داشته باشد.

علیمردانی با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش خسارت احتمالی زلزله تهران جابجایی پایتخت است، گفت: با انتقال پایتخت به شهر زنجان  بسیاری از ادارات به این شهر منتقل می‌شوند و در نتیجه جمعیت تهران به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: استان زنجان به لحاظ ویژگی‌های منحصربفردش می‌تواند پایتخت جدید اداری – سیاسی ایران باشد واز این رو شهرمی‌تواند در مواقع بحرانی زلزله بسیاری ازمشکلات پایتخت را برطرف کند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس بیان کرد: نزدیکی به تهران، ارتباط با شمال وجنوب و غرب به شرق، همرزی با ۷ استان  ووسعت بسیارزیاد آن ازمهمترین دلایل مهم برای انتخاب زنجان به عنوان گزینه انتقال پایتخت است.

وی‌ادامه داد: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام پایتخت سیاسی کشورباید از تهران منتقل شود وگزینه‌ای پیشنهادی ما برای انتقال پایتخت، استان زنجان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: جلوگیری ازخسارات ناشی از زلزله احتمالی تهران درگرو انتقال پایتخت به استان سمنان است زیرا سازماندهی شهر وایمنی سازی ساختمان‌ها با جمعیت کمتر بسیارکار آمدتراست.

شهرهای نامزد برای پایتخت‌اداری مشخص شدند

محمدرضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران که پیش‌تر از سفارش استانداری به یک دانشگاه معتبرداخلی برای مطالعه طرح «انتقال پایتخت اداری از تهران» خبر داده بود، اسامی شهرهای نامزد برای پایتخت اداری ایران را اعلام کرد.

وی درباره جزئیات تشکیل «پایتخت‌اداری» در اطراف تهران گفت: نتایج اولیه این مطالعه بر ایجاد شهرمجازی برای پایتخت‌اداری تاکید دارد به شکلی که دستگاه‌های دولتی در محل جدید به صورت الکترونیک فعالیت خواهند کرد.

محمودی افزود: با تشکیل پایتخت‌اداری مجازی ممکن است جابه‌جایی جمعیتی از تهران اتفاق نیفتد، اما حتما فعالیت این شهرمجازی به کنترل جمعیت کنونی تهران منجر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شهر آفتاب، شهر جدید پرند و شهر جدید پردیس به عنوان مناطق نامزد برای تشکیل پایتخت‌اداری مطرح هستند، اما چون هنوز مطالعه طرح به پایان نرسیده، محل نهایی برای ایجاد پایتخت‌اداری مشخص نشده است.

 




:: برچسب‌ها: بهترین گزینه برای انتقال پایتخت استان زنجان است ,



مطالب مرتبط با این پست
.